Κιτ στατικού μοντελισμού της εταιρείας BORDER MODEL, για την κατασκευή γερμανικού άρματος Pz.Kpfw.IV Ausf.F1 του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, σε κλίμακα 1/35.
Πλαστικό Κιτ της εταιρείας BORDER MODEL, για την κατασκευή γερμανικού άρματος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, σε κλίμακα 1/35. Περιλαμβάνει τις καρτέλες με τα πλαστικά κομμάτια, κομμάτια P.E., μεταλλικά μέρη, οδηγίες κατασκευής και χαλκομανίες.
Το Panzerkampfwagen IV (PzKpfw IV), κοινώς γνωστό ως Panzer IV, ήταν ένα γερμανικό μεσαίο άρμα που αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1930 και χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο χαρακτηρισμός αποθέματος εξοπλισμού ήταν Sd.Kfz 161. Το Panzer IV ήταν το γερμανικό άρμα με την μεγαλύτερη παραγωγή και το δεύτερο γερμανικό θωρακισμένο όχημα μάχης του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, με περίπου 8.500 κατασκευασμένα. Το σασί του Panzer IV χρησιμοποιήθηκε ως βάση για πολλά άλλα οχήματα μάχης, όπως το Sturmgeschütz IV, ο καταστροφέας αρμάτων Jagdpanzer IV, το αυτοκινούμενο αντιαεροπορικό όπλο Wirbelwind και το αυτοπροωθούμενο όπλο Brummbär. Το Panzer IV υπηρέτησε σε όλα τα θέατρα μάχης που έλαβε μέρος η Γερμανία και ήταν το μόνο γερμανικό όχημα που παρέμεινε σε συνεχή παραγωγή καθ' όλη τη διάρκεια του πολέμου. Το Panzer IV σχεδιάστηκε αρχικά για υποστήριξη πεζικού, ενώ το παρόμοιο Panzer III θα πολεμούσε θωρακισμένα οχήματα μάχης. Ωστόσο, καθώς οι Γερμανοί αντιμετώπιζαν το τρομερό T-34, το Panzer IV είχε περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης γιατί είχε μεγαλύτερο δακτύλιο πυργίσκου ώστε να τοποθετηθούν πιο ισχυρά όπλα και ανέλαβε τον αντιαρματικό ρόλο. Το Panzer IV έλαβε διάφορες αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις σχεδιασμού, με σκοπό την αντιμετώπιση νέων απειλών, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής του. Γενικά, αυτά περιλάμβαναν την αύξηση της θωράκισης του Panzer IV ή την αναβάθμιση των όπλων του, αν και κατά τους τελευταίους μήνες του πολέμου, με την επιτακτική ανάγκη της Γερμανίας για ταχεία αντικατάσταση των απωλειών, οι αλλαγές στο σχεδιασμό περιλάμβαναν απλοποιήσεις για την επιτάχυνση της διαδικασίας κατασκευής.
Το Panzer IV διαδέχτηκε το Panther, το οποίο εισήχθη για την αντιμετώπιση του σοβιετικού T-34, αν και το Panzer IV συνέχισε ως σημαντικό συστατικό των γερμανικών θωρακισμένων σχηματισμών μέχρι το τέλος του πολέμου. Το Panzer IV ήταν το πιο ευρέως εξαγόμενο άρμα στη γερμανική υπηρεσία, με περίπου 300 να πωλούνται στη Φινλανδία, τη Ρουμανία, την Ισπανία και τη Βουλγαρία. Μετά τον πόλεμο, η Συρία προμηθεύτηκε το Panzer IV από τη Γαλλία και την Τσεχοσλοβακία, και πήρε μέρος στον πόλεμο των έξι ημερών του 1967. 8.553 Panzer IV όλων των εκδόσεων κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, μια παραγωγή που ξεπέρασε μόνο το StuG III με 10.086 οχήματα.
Tον Απρίλιο του 1941, ξεκίνησε η παραγωγή του Panzer IV Ausf. F. Διέθετε θωράκιση μονής πλάκας 50 mm στον πυργίσκο και το κύτος, σε αντίθεση με την πανοπλία applique που προστέθηκε στο Ausf. E, και μια περαιτέρω αύξηση της πλευρικής θωράκισης στα 30 mm. Ο κύριος σιγαστήρας εξάτμισης του κινητήρα συντομεύτηκε και ένας συμπαγής βοηθητικός σιγαστήρας γεννήτριας τοποθετήθηκε στα αριστερά του. Το βάρος του οχήματος ήταν τώρα 22,3 τόνοι, οι οποίοι απαιτούσαν αντίστοιχη τροποποίηση του πλάτους της ερπύστριας από 380 έως 400 mm για τη μείωση της πίεσης του εδάφους. Οι πιο πλατιές ερπύστριες διευκόλυναν επίσης την τοποθέτηση των πέδιλων "ice sprags" και τροποποιήθηκε ο πίσω τροχός και ο μπροστινός οδοντωτός τροχός. Η ονομασία Ausf. Το F άλλαξε εν τω μεταξύ σε Ausf. F1, όταν το ξεχωριστό νέο μοντέλο Ausf. F2, εμφανίστηκε. Συνολικά 471 Ausf. F (αργότερα ονομάστηκαν προσωρινά F1) παρήχθησαν από τον Απρίλιο του 1941 έως τον Μάρτιο του 1942.
- Κλίμακα
- 1/35
- Περίοδος
- Β' Παγκόσμιος Πόλεμος
- Εθνικότητα
- Γερμανία